Erasmus - Almanya Hareketliliği Gerçekleştirdik.
"Et ve Et Ürünlerinde Taklit Ve Tağşiş Analizleri" isimli proje kapsamında Erasmus - Almanya hareketliliği gerçekleştirdik.
Mehmet Akif Ersoy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
"Et ve Et Ürünlerinde Taklit Ve Tağşiş Analizleri"
PROJE NO: 2018-1-TR01-KA102-054389
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı(Türkiye Ulusal Ajansı)
HAREKETLİLİK PROJESİ
Projemiz Türkiye Ulusal Ajansı tarafından 23.216,00 Euro Hibe ile desteklenmiştir.
"Et Ve Et Ürünlerinde Taklit Ve Tağşiş Analizleri" isimli proje kapsamında Gıda Teknolojisi Alanı 5 öğrenci ve 1 refakatçi öğretmen, Laboratuvar Hizmetleri Alanı5 öğrenci ve 1 refakatçi öğretmen 2 hareketlilik şeklinde Almanya'nın Borken şehrinde 14 günlük staj yapmışlardır.
Hareketlilikler05Mayıs 2019 - 18Mayıs 2019 ve 19-Mayıs-01Haziran2019 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
PROJEMİZİN ÖZETİ:
Hayvansal gıdaların en önemli grubunu oluşturan et ve et ürünleri, insan sağlığı için gerekli olan önemli protein kaynağını oluşturmaktadır. Et ve et ürünlerinden sağlanan bu faydanın maksimum düzeyde olması ise güvenli ve tekniğine uygun olarak gerçekleştirilen kesim ve işleme teknikleri ile gerçekleşir. Aksi takdirde, insan sağlığı için bu önemli besin grubu büyük bir tehlike oluşturabilmektedir.
Et ve et ürünlerinin sağlıksız hayvanlardan elde edilmesi, hijyen ve sanitasyon kurallarına uyulmaması, uygun olmayan koşullarda saklanması veya çeşitli ilaç ve kimyasalların katılması gibi durumlar insan sağlığını olumsuz etkiler. Günümüzde et ve et ürünlerinin tüketiminde, tüketicilerin bazı endişeleri olmaktadır. Sağlıklı, güvenli ve kaliteli et ancak standartlara uygun olarak kontrol ve analiz ile anlaşılır. Et ve et ürünlerinde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta tağşiştir. Gıdalarda taklit ve tağşiş konusu, GıdaTarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından Türk Gıda Kodeksi bünyesinde işlenmiştir. Laboratuvarlarda çeşitli metotlar ile taklit ve tağşiş analizleri yapılmaktadır.
"ET ve ET ÜRÜNLERİNDE YAPILAN TAKLİT ve TAĞŞİŞ ANALİZLERİ" konulu projemizin amacı; Et ve ürünlerinde yapılan taklit ve tağşiş analizleri konusunda yaptıkları staj eğitimi ile ülkemizde bu alanda faaliyet gösteren işletmelerde öğrencilerimizin daha kolay bir şekilde istihdam edilmelerini sağlamaktır.
Bu staj çalışması sonucunda öğrencilerimiz analiz yöntemine ve metotlarına uygun olarak et ve ürünlerinde duyusal, fiziksel ve kimyasal kalite kontrol analizlerini yapmayı öğrendiler.
Projemizde katılımcıların kazandığı yetkinlikler:
A) Mesleki Kazanım ve Beceriler
- Laboratuvar koşullarında et ve et ürünlerinde yapılan taklit ve tağşiş analizlerini yapmayı öğrendiler.
- Laboratuvar koşullarında et ve et ürünlerinde yapılan taklit ve tağşiş analizleri hakkında bilgi ve beceri sahibi oldular.
-Öğrencilerimizin staj yaparak iş deneyimi edindiler.
-Öğrencilerimizin sosyal, kültürel ve dilsel yönden gelişim sağladılar
-Okulumuzun eğitim kalitesinin, bilinirliliğinin ve okula olan güvenleri arttı.
-Bölgede ki girişimci olacak gençlerin yetiştirilmesi ve bölgeye yeni iş olanakları kazandırılması sağlandı.
-Ülke ekonomisi ve kalkınması için kırsal bölgelerde refah seviyesinin yükseltilmesi sağlandı.
B) Kişisel Kazanım ve Beceriler
+ Yurt dışında edindikleri tecrübe ve bilgi birikimi yoluyla istihdam edilebilme şanslarını arttırmayı yönelik eğilim ile özgüven sahibi olmaları sağlandı.
+ Değişik kültürleri tanıyarak, çok kültürlülük bilinci kazanmalarını, hayata bakış açılarını değiştirerek alanları ile ilgili vizyon sahibi olmaları sağlandı.
+ Pratik düşünme ve çalışma yetisi kazanmaları sağlandı.
+ Mesleki yabancı dil terminolojisine hakim olmaları sağlandı..
+ Meslek etiği, çalışma hayatı, organizasyon şekilleri, AB'deki çalışma ve yaşam standartları gibi uygulamaları görme imkânı bularak, mesleki gelişim ve değişime uyum sağlayarak, yeniliklere açık olmalarını sağlayacaktır.
+ AB Vatandaşlığı bilincine sahip oldular.
MESLEKİ EĞİTİM ALAN ÖĞRENİCİLERİN SEÇİM KRİTERLERİ:
Katılımcı öğrenci grubu okulumuzun, 12. sınıf Gıda Teknolojisi ve Laboratuvar Hizmetleri alanı öğrencileri arasından seçilerek oluşturulmuştur. İki hareketlilik olarak planlanan projemizde 10 katılımcı öğrenci yer almıştır.
Projenin hedefinde olan alan öğrencilerimiz ile ders başlangıçlarında fikir alışverişinde bulunduk ve projeler konusunda araştırmalar yapmalarını sağladık. Bu süre zarfında öğrencilerimiz proje ile bir faaliyette bulunmayı amaç edindiğinden, eğitim kalitemizin ve ders başarılarının arttığını fark ettik. Kendince araştırıp öğrenen ve öğretmenleri sayesinde bilgilendirilen öğrenciler, proje mantığına ve gerekliliğine inandılar. Dolayısıyla aileleri ve çevrelerinde paylaşımlarıyla bu konu ile ilgili bir etki yarattılar. Başvuru ve onay süreci sonrasında, aile ve alan öğrencilerimizi de kapsayacak şekilde toplantılar düzenleyerek, proje, öğrenci seçimi ve hareketliliklerden bahsedilmiştir. Aynı şekilde öğrenci seçiminde adaletli, şeffaf ve net bir seçim planlaması yapılmıştır.
Katılımcı seçimi yapılırken öğrencilerin not ortalamalarının yanında, belirli kriterler uygulanmıştır.Gıda Teknolojisi ve Laboratuvar Hizmetleri alanı 12. sınıf öğrencilerinden olmak kaydıyla katılımcılarda seçim kriterlerimiz temel oluşturması niteliğinde belirlenmiştir;
-Not ortalamaları baz alınarak değerlendirme yapılmıştır.
- Mesleki alanla ilgili yazılı sınav yapılmıştır.
-Eğitim aldıkları sürede edindikleri belgeler de değerlendirmeye katılmıştır
-Katılımcı öğrencilerde disiplin cezası almamış olmak koşulu vardır.
-Et ve et ürünlerinde analizleri alanında çalışma isteği olan
-Hareketlilikler bakımdan seyahat engeli olmayan
-İdealist, yeniliklere açık, mesleki ve kişisel gelişime açık
-Proje konusu kapsamında kişisel gelişime açık
-Deneyimlerini paylaşabilecek
-Yaygınlaştırma faaliyetlerinde bulunabilecek
-Sosyal diyalogu güçlü
-Bulunduğu ortamlara hızlı adaptasyon sağlayabilen
-Farklı kültürlere uyup kolay iletişim kurabilen çağdaş kişilerden belirlenmiştir.
KATILIMCILARA VERİLEN BELGELER:
1-Ev sahibi kurumlar tarafından projeye katılımı gösteren sertifika
2-Mehmet Akif ErsoyM.T.A.L. katılım belgesi
3-Europass CV ve Hareketlilik Belgesi
4-Staj Belgesi
5-Katılan eğitimlere ilişkin belgeler
PROJE KAPSAMINDA KARŞILANAN MALİYETLER
1-Uçak seyahat giderleri
2-Konaklama ücretleri
3-Yurt dışında bulunulan sürede üç öğün yemek
4-Yurt dışı eğitim giderleri
5-Sertifika ve diğer belge giderleri
6-Pasaport harcı
7-Yurtdışı çıkış harcı
8-Yurt dışında ulaşım giderleri
9-Sigorta bedelleri
10-Refakatçi giderleri
11-İhtiyaç duyulan rehber giderleri
12-Dil eğitimi giderleri
13- Şehir gezileri
PROJE KAPSAMINDA YURTİÇİNDE YAPILAN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI:
1-Katılımcılara İngilizce kursu düzenlendi.
2-Katılımcılara proje konusunda bilgiler verildi.
3-- Mesleki alanla ilgili yazılı sınav yapılmıştır.
4-Motivasyon arttırma ve grup çalışması yapıldı.
5-Veliler ve diğer öğrenciler bilgilendirildi.
6-Öğrencilerin yurtdışı çıkış izinleri, pasaport alınması, sigorta işlemleri, diğer tüm hazırlıkları yapıldı.
PROJE KAPSAMINDA YURTDIŞINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR:
1- Öğrencilerimiz et ve et ürünleri alanında yapılan analizleri kavradılar.
2- AB ülkelerinde et ve et ürünleri üzerinde yapılan taklit ve tağşiş analizlerini yapma becerisi kazandılar.
3- Staj programı sonunda uygulamaları ve üretimi yerinde görmeleri ile mesleki motivasyonları artarak, meslek hayatına ve iş yerlerine uyum süreçleri kolaylaşmıştır.
ET VE ET ÜRÜNLERİNDE TAKLİT VE TAĞŞİŞ ANALİZLERİ
PROJE NUMARASI: 2018–1–TR01–KA102-054389
STAJ SÜRESİ: 05.05.2019-18.05.2019 (1. HAREKETLİLİK) 19.05.2019- 01.06.2019(2.HAREKETLİLİK)
STAJ YAPILAN KURUM: GÜNEŞ DÖNER, BORKEN- ALMANYA
1- Okulumuz Gıda Teknolojisi Alanı 5 öğrenci ve bir öğretmen ve Laboratuvar Hizmetleri Alanı 5 öğrenci ve bir öğretmen olmak üzere öğrencilerimiz, iki hareketlilik şeklinde Almanya'nın Borken şehrinde "Et ve Et Ürünlerinde Taklit ve Tağşiş" konulu staj eğitimine katıldılar.
2-İki hafta süre ile öğrencilerimiz Güneş Döner işletmesi bünyesinde Üretim ve Laboratuvar çalışmalarında bulundular.
3-İki haftalık süre zarfında öğrencilerimiz hem üretim aşamalarını öğrendiler, hem de laboratuarda et ve et ürünlerinde yapılan taklit ve tağşiş analizleri çalışmalarına katıldılar.
4-Öğrenciler Almanya'da gıda sektörünün iş ve işleyişini gözlemleyerek tecrübe edindiler. Eksiklerini giderdiler ve dil yeteneklerini geliştirdiler.
5-AB boyutunda iş ve iş güvenliği konusunda gözlemlerde bulundular ve çe çeşitli kazanımlar elde ettiler.
6-Öğrencilerimiz Türkiye ile Almanya'daki gıda sektörlerini karşılaştırma imkanı buldular.
7-Öğrencilerimiz Dortmund, Düsseldorf, Köln,Reclinghausen gibi yakın Almanya Şehirlerine Kültürel ziyarette bulundular.
8-Bu ziyaretler esnasında çeşitli müze, meslek lisesi ve diğer okullara ziyaretler gerçekleştirdiler.
9- Öğrencilerimiz şehirlere yapılan gezilerde Almanya'daki yaşam kültürü hakkında gözlemlerde bulunarak belli bir kültürel birikim elde etmiş oldular.
10- Yapılan bu ziyaretler, öğrencilerin Avrupa boyutunda kültürel ve kişisel gelişimlerine oldukça katkı sağlamıştır.
11-Öğrencilerimiz kültürel ve sosyal etkinliklerle kültürler arası işbirliğini geliştirdiler ve farklı kültürlerle etkileşim içinde bulundular.
12-Farklı bir ülke görmek amacıyla Fransa'nın başkenti Paris'e gezi yapıldı.